Wednesday, June 16, 2010

SENANDUNG BUATMU BIDADARI

Sungguh cinta itu murni, aman dan tenang. Tetapi, begitu payah untuk memilikinya tanpa restu DIA.. Usah kata PUAS untuk bersujud, mencari bidadari yang benar-benar umpama permata.. Sungguh ada keharuan dalam menitip cerita kali ini..Subahannallah.. diluar sana makin banyak pintu maksiat yang terbuka luas. Pintu mulia seakan disekat dan terus disempitkan.."DIA" insan yang tidak berdosa menjadi mangsa. Kejadiannya tidak dipinta, tetapi setelah dilahirkan dari rahim yang dicemar, sungguh azab layan insan atas pergaulan itu.. Habis tersiat belaian mesra, longgar nilai tanggungjawap buat si kecil.

Wahai insan, pernahkah anda terfikir, andai si kecil itu berkata, "Ibumu dulu tidak pernah sudi menghumbanmu ke dasar dosa, tetapi kali ini, lahirku kau kira musibah sedangkan itulah yang kau campurkan.. Aku juga ingin merasa setitis susumu sebagaimana kau telah rasai dulu.. meskipun setitis.." Tidak luluhkah hati anda? Dimana hilangnya peribadi seorang insan bernama WANITA? Sungguh, itu dugaan.. tapi, kau perlu kuat melawannya.. Ya Allah.. Wahai wanita dan lelaki ciptaan Allah, padanglah wajah si kecil itu, mereka tidak berdosa..!

BUATMU BiDADARI: Saat-saat kelahiran seorang bayi dilahirkan dari rahim suci seorang ibu, seorang lagi insan yang setia berdampingan dengan seorang wanita yang bakal bergelar ibu.. peritnya terasa pada detik kelahiran, si suami dan bakal ayah tetap menghulur doa buat si ibu sambil mengenggam tangan halus yang pernah bersamanya.."Ya Allahhhhhh..." jeritan itu yang mampu dijeritkan saat bayi itu lahir.. dan si suami tetap disisi.. tanpa disangka, air mata suami meleleh bersama air mata si isteri. sungguh sakitnya ingin dikongsikan bersama.. tapi apakan daya, si suami hanya mampu membisik di telinga si isteri,"Sayang, sabar..! kuatkan semangat..ini ujian Allah..tetapkan kalimah HASBUNALLAHU WANI'MALWAKIL..."

"Subhannallah.. sucinya hati si suami.. saat-saat kesakitan menerkam diri.. dia tetap di sisi..itulah insan yang dicari..kasihnya bukan berlandas nafsu, tapi kerana Allah.. kasihnya demi restu Illah..Wahai wanita kaudanwanita..madah ini buat kalian: "Aksara yg disusun menjadikan aku senang..hingga aku ingin berpencak bersama di medan itu..cuma kubimbang, andai sarat tugas ,tanggungjawap sebuah kehidupan dan kerna kita wanita, membuatkan kita terjerat dek tali putus asa..sungguh itu yg kubimbangkan.. seribu kisah telah tertulis.. hnya tinggal hati mahu jdikan sempadanan atau tauladan.. moga DIA perkenan, setiap langkah yg DIA pinjamkan untk kita pencakkan di medan yg bertuan..kerana kita seorang WANITA YANG MENCARI CINTA HAKIKI SEBAGAI BIDADARI SYURGAWI.." insya-Allah..indah roman menarik rasa, usah lontarkan wajah ke laut selatan, kerna kau dan aku mesti kuat...!

BUAT PUTERA: sudah tentu anda mengharapkan ada bidadariyang mnemanimu tika susah dan senang..cuba bayangkan, tika anda terbaring di medan perang, ada suara yang membisik, "Abang, kita di jalan Allah, jangan biar kita tewas.." bisikan semangat itu bersama pangkuan di ribanya.. sungguh..! usah biar wanita2 terbiar.. belalah nasibnya dan bimbanglah sedayamu ke arah yg benar.. jangan dirosakkan mawar yang berkuntum..

"Ya Allah, jauhilah kami dari azabMU, sungguh kami ini lemah maka kuatkanlah kami untuk membangunkan umah dan teguhkan tapak ini berada dilandas redhaMU.. serta, tetapkanlah iman kami agar kami tidak goyah..benar, cinta itu indah, tapi janganlah kau biar kami terus tertipu dek cinta palsu..kurniakanlah cinta sebenar dariMU..serta Ya Allah, ampunilah dosa kedua ibubapa kami, wanita sekalin umat islam.. amin.."
UFUK KIRMIZI (SITI FATIMAH)

1 comment:

  1. perkongsian bersama..wahai lelaki, selamatkan para wanita...! jangan cemarinya..!

    ReplyDelete