Tuesday, February 16, 2010

Mari cerita tentang Si Dia yang aku temui tima aku berjalan di pasaraya....

Salam Taaruf..
Hari ini aku mencari satu penghujung pada satu kegelisahan yang aku sendiri tak pasti. Tapi, setelah aku bertemu jodoh dengan si DIA, aku gembira. Akhirnya aku mampu untuk bangkit dari apa yang meyelimuti akal ku selama ini..
sudah pasti ramai yang tertanya-tanya tentang Si DIA.. Lalu, aku ciptakan satu sajak untuknya agar semua orang tahu aku sangat bersyukur kerana di pertemuakan dan dijodohkan dengannya. Moga Allah memanjangkan usiaku untuk terus bersamanya. teruskan fikiran anda bermain dengan madah saya, biarkan sel-sel neuron terus menghantar sesuatu ke otak untuk anda berfikir tentang SI DIA yang saya maksudkan..

TAJUK : DIA
Dia,
kutemui tika lenguh kakiku melangkah,
melintasi jarak dan sempadan tempat,
kerna satu misi,
memutuskan garis gelisah yang membelengu jiwa resah.

La Tahzan!
Si Dia mengembus khutbah pemangkin jiwa,
khutbahnya tanpa bicara,
jasadnya kabur di pentas pancaindera,
sekali kutenung,
ya, aku pasti itulah dia,
berbajukan satu kulit yang menarik,
menjahit perca-perca yang membuatkan aku bangkit.

La Tahzan,
terukir di ruangan kulit,
lantas ku sentuh,
tenang dan damai,
atas coretan sebuah buku
yang aku kagumi,
Dialah, buku yang aku kiaskan,
yang menumbuhkan kekuatan di laman dada,
untuk aku berudah demi DIA..!

SubbahanAllah, segalanya menceritakan tentang tuntan seorang insan. tentang fitrah, tentang cinta, tentang tuntutanNya.. segalanya ada.. semoga anda semua juga bertemu dengan sesuatu yang anda kagumi.. nantikan coretan lain untuk kita kongsikan bersama. insyaAllah, di lain waktu, aku akan kongsikan tentang sebuah cerpen..

No comments:

Post a Comment